Thursday, February 18, 2010

Rancangan Realiti TV Kanak- kanak 'ADIK-ADIKKU" di RTM 1

Rakaman rancangan ADIK-ADIKKU akan disiarkan bermula pada 15 Februari 2010 tidak termasuk hujung minggu. Masa siaran setiap hari rancangan ini adalah pada pukul 6.30 petang hingga 7.00 petang di TV1. Manakala siaran ulangannya pada keesokan harinya jam 9.30 hingga 10.00 pagi juga melalui RTM

Sehubungan dengan itu, marilah sama- sama kita memberikan sokongan kepada rancangan itu nanti.

http://www.islam.gov.my/portal/lihat.php?jakim=4355

Tiba- tiba saya menjadi tukang mem'promete'kan rancangan ini pula. Antara penerbitnya merupakan ibu kawan baik saya iaitu Wardziah Abdul Rahman. Saya sedang minum air sambil membuka rancangan TV tiba-tiba rancangan ini yang keluar. Terus saya menunggu hingga ke akhir rancangannya dan bagai benar tekaan saya, penerbitnya pasti ibu kepada kawan baik saya itu.

Habis rancangan ini, saya terus membuka laman web yang memberikan info mengenai rancangan ini. Rancangan ini merupakan program Rancangan Realiti Kanak-Kanak untuk mencari dan melatih bakat mereka. Peserta terdiri daripada pelajar berusia 9 hingga 14 tahun. Kriteria yang diasah dengan mentor-mentornya ialah berpidato, bernasyid,melaungkan azan, melagukan taranum alQuran dan membentuk sahsiah yang baik.

Subhanallah alangkah sejuk mata memandang jika program-program seperti ini dapat dijalankan dengan istiqamah dan dipelbagaikan . InsyaALLAH lebih ramai yang akan rasa dekat dengan penghayatan ISLAM itu sendiri. Rancangan-rancangan realiti hari ini seperti Mentor, Akademi Fantasia dan macam lagi begitu gah . Maka , kali ini rancangan-rancangan realiti pembentukan sahsiah yang baik seperti ini juga perlu gah diadakan....

boleh tengok gambar daripada blog yang saya dapat melalui pencarian saya :

http://farish-hasbullah.blogspot.com/2009/12/latihan-rancangan-realiti-adik-adikku.html

persoalannya, siapakah pihak-pihak yang mahu mempelbagaikan rancangan-rancangan seperti ini ???









No comments:

Post a Comment